Procedura de acordare a subventiei stabilita in cadrul proiectului „Oportunități pentru viitor prin șanse egale”
POSDRU/144/6.3/S/131904, Cod SMIS: 53888
Actualizata la 23.11.2015
Pentru vizualizarea documentului în format pdf accesați acest link: Procedura de acordare a subvenției în cadrul proiectului – actualizată
1. Preambul
Proiectul “Oportunități pentru viitor prin șanse egale”, finanţat în baza contractului de finanţare cu număr de identificare: POSDRU//144/6.3/S/131904, în cadrul POSDRU 2007 – 2013, ID 131904, cod SMIS 53888, derulat de Asociația Integra România (partener 4) împreună cu Fundația Filocalia (Lider de parteneriat), Grupul de presa Medianet SRL (partener 1), SIVECO Romania SA (partener 2) și Fundaţia pentru Dezvoltare Economică şi Integrare Europeană (partener 3), consta in facilitarea accesului la educatie si informatie pentru persoanele apartinand grupului tinta, prin implementarea si utilizarea instrumentelor TIC inovatoare, prin promovarea constanta a problematicilor legate de egaliatetea de sanse si gen, prin organizarea de seminarii si conferinte precum si prin subventionarea unui numar de 14 persoane care doresc sa demareze o activitate independenta (femei).
2. Persoanele eligibile pentru a primi subvenție
Femeile, parte a grupului tinta din cadrul proiectului, care au participat sau vor participa la cursurile de formare profesionala calificare/recalificare sau la seminarul de egalitate de sanse organizate in cadrul proiectului, beneficiaza de consiliere si asistenta in vederea demararii unei afaceri pe cont propriu.
Persoanele eligibile a primi subvenție pentru sustinerea demararii unei afaceri pe cont propriu trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
– Sunt înregistrate în cadrul grupului țintă a proiectului
– Sunt femei (condiție dată de indicatorii proiectului)
– Au participat sau vor participa la cursurile de formare profesionala calificare/recalificare sau la seminarul de egalitate de sanse organizate in cadrul proiectului
– Au participat la sesiuni de consiliere in afaceri in cadrul proiectului si au intocmit un plan de afaceri
– Au demarat o afacere in perioada de implementare a proiectului sau vor incepe demersurile de inregistrare a unei entitati juridice (PFA, II, SRL) pana la finalizarea proiectului. Prin inceperea demersurilor de inregistrare a unei entitati juridice se intelege cel putin efectuarea rezervarii de denumire a entitatii la ONRC. Sunt admise afaceri care vizeaza orice sector de activitate economica.
3. Mecanismul de acordare a subventiei
3.1. Informarea cu privire la serviciile de sprijin pentru dezvoltarea carierei femeilor și asistența pentru începerea unei afaceri proprii si acordarea unei subventii
Informarea se realizeaza prin publicarea pe site-ul www.integraromania.ro a anuntului de informare cu privire la activitatea desfasurata de Asociatia Integra Romania, partenerul 4, in vederea asistarii femeilor in vederea demararii unei afaceri proprii, prin mijloace moderne de comunicare si prin transmiterea informatiei in cadrul seminariilor de egalitate de sanse.
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
„Investeşte în oameni!“
3.2. Inscrierea pentru a beneficia de asistenta pentru începerea unei afaceri proprii
Femeile, parte a grupului tinta din cadrul proiectului, care au participat sau vor participa la cursurile de formare profesionala calificare/recalificare sau la seminarul de egalitate de sanse organizate in cadrul proiectului, beneficiaza de consiliere si asistenta in vederea demararii unei afaceri pe cont propriu.
In acest sens, acestea isi vor exprima intentia prin depunerea unei cereri de inscriere la Asociatia Integra Romania, direct la sediu, prin email sau fax. Modelul cererii de inscriere va fi disponibil pe site-ul www.integraromania.ro.
3.3. Participarea la sedinte de consiliere pentru demararea unei afaceri
Femeile inscrise pentru a beneficia de asistenta si consiliere pentru demararea unei afaceri vor discuta cu expertul consultant in afaceri cu privire la afacerea pe care doresc sa o demareze (alegerea formei de organizare potrivite, aspecte fiscale, realizarea unui plan de afaceri). Sedintele de consiliere se vor desfasura atat prin intalniri directe, cat si cu ajutorul mijloacelor de comunicare moderne, in functie de necesitati, stabilite de comun acord.
3.4. Intocmirea unui plan de afaceri
Ca urmare a participarii la sedintele de consiliere, participantele vor intocmi, cu sprijinul expertului consultant in afaceri, un plan de afaceri aferent afacerii propuse.
3.5. Demararea unei afaceri pe cont propriu
Femeile care doresc sa desfasoare o activitate pe cont propriu vor fi asistate in intocmirea documentelor necesare demararii unei afaceri pe cont propriu, in functie de specificul pentru care acestea opteaza. Acestea vor indeplini procedurile cerute de lege pentru declararea si inregistrarea activitatii economice pe care doresc sa o demareze.
3.6. Obtinerea unei subventii in cadrul proiectului
Femeile care au beneficiat de consultanta, au intocmit un plan de afaceri si au demarat inregistrarea formei de organizare economica la Oficiul National al Registrului Comertului de pe langa Tribunalul teritorial aferent pot beneficia de acordarea unei subventii.
In cadrul proiectului se acorda 14 subventii, fiecare in valoare de 4.600 de lei. Subventia se acorda femeilor care depun dovada constituirii afacerii intr-o forma prevazuta de lege, in perioada de implementare a proiectului “Oportunități pentru viitor prin șanse egale”, insotita de planul de afaceri realizat.
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
„Investeşte în oameni!“
Subventia se acorda in ordinea de depunere a dovezii de constituire (ex. copie CUI) sau de demarare a constituirii formei de organizare juridica (ex. Dovada rezervare denumire), pana la epuizarea celor 14 subventii.
3.7. Semnarea contractului de acordare subventie
Pentru acordarea subventiei efective, Asociatia Integra Romania va semna un contract de acordare a subventiei cu femeile care au demarat o afacere sau fac dovada demararii procedurii de constituire a unei forme de organizare juridica.
Plata subventiei se realizeaza cu respectarea normelor stabilite de AM POSDRU si alte organisme competente, in conditiile specifice acestor mecanisme de plata, cu respectarea legislatiei in vigoare.
Valoarea subventiei reprezinta valoarea bruta a premiilor, din care se retin obligatiile prevazute de legislatia fiscala in vigoare, ce urmeaza sa fie varsate la bugetul de stat.
Nota: Femeile care beneficiaza de servicii de consiliere si asistenta in demararea unei afaceri pe cont propriu nu sunt obligate sa se organizeze intr-o forma juridica, daca pe parcursul sedintelor de consiliere considera ca afacerea la care s-au gandit nu este fezabila, nu corespunde obiectivelor lor personale sau nu mai doresc din orice motive.
Prezenta procedura este publicata pe site-ul Asociatiei Integra Romania www.integraromania.ro. Orice modificari aduse la prezenta procedura vor fi actualizate pe acelasi site.